Volgers

dinsdag 3 september 2024

Hexagon deel 1

  Hoi,

Nu Zou Wim, als de bloeduitslagen goed zijn, vandaag naar huis mogen. Maar hij dient nog een paar weken, baxters antibiotica te halen in het ziekenhuis. Gelukkig mag dat hier in het ziekenhuis. Dat is 15min met de wagen. Nu ligt hij in een ander ziekenhuis en dat is 40min rijden.

Voor alle zekerheid heb ik deze week vakantie genomen, zodat ik er in het begin bij kan zijn en alles toch kan regelen. 

Daar ik veel naar het ziekenhuis ben gereden de laatste 2 1/2 week had ik bna steeds een gemakkelijk haakwerk mee. Zo ben ik begonnen aan een hexagon vestje. Ik had samen met men ma sokkenwol gekocht. Maar sokkenbreien is toch echt NIETS voor ons, dus dachten we, We maken hier iets anders mee. Mama heeft haar 5 bollen gemengd en heeft er een hexagon truitje mee gemaakt. Ik ga er ook een hexagon trui mee maken, maar ik ga de bolletjes niet zo mixen. Wel ga ik er zwart en creme bij gebruiken en er iets fleurig van maken.

De 2 helften zijn bijna klaar, althans het deel in sokkenwol. Deze ga ik nog wat verlengen met zwart en dan kunnen de 2 delen aan elkaar gehaakt worden.

Dus wordt vervolgd.


Ik kreeg ook de vraag over de uitleg van de magische knoop. hieronder wat linkjes met uitleg over de 2 soorten magische knopen.

Voor wie interesse heeft, dit is de magische knoop die ik gebruik voor mijn haakprojecten

Craft and Cuppa odd and ends. De uitleg van de magische knoop is op min 2.55 te volgen.
Een 2de versie van de magische knoop vind je hier. Deze gebruik ik zelf niet, want vind die een beetje omslachtig.

Je kan mij ook volgen op mijn facebookpagina: Claudia's kaartjes and more en in mijn groep Claudia's kaartjes 


 Tot gauw! 😀


Leuk dat je weer op blogbezoek ben geweest.  Tof als je een reactie achterlaat. Ik lees deze steeds met veel plezier!  Tot de volgende keer 😍


2 opmerkingen:

Marjolijn van Elsberg zei

DAt wordt weer prachtig!!

karin zei

Dat is nog een lange weg te gaan voor je man. Veel beterschap voor hem.
Ondertussen kan je je eigen amuseren met het haakwerk. Het ziet er leuk uit.
Groetjes,
Karin